10:06 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
گلایه از نحوه اجرای طرح‌ هادی "ورده" ساوجبلاغ

1397/05/13 15:10

گلایه از نحوه اجرای طرح‌ هادی "ورده" ساوجبلاغ

پایگاه خبری راد: دهیار روستای ورده در شهرستان ساوجبلاغ گفت: یکی از مشکلات "ورده" این است که طرح‌ هادی در روستا خیلی محدود بسته شده و بسیاری از خانه‌ها در اطراف باغ‌ها، خارج از محدوده بافت روستایی قرار گرفته‌اند و خدمات آب و برق به‌ آن‌ها تعلق نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری راد ،سیده زهرا میرحبیبی اظهار کرد: روستای ورده یکی از روستاهای هدف گردشگری واقع در  شمال استان البرز است؛ این روستا دارای ۶۰ خانوار ثابت و مقبره امام‌زاده عبدالقهار، فرزند امام موسی کاظم(ع)، در این روستا واقع شده است.

دهیار روستای ورده افزود:  با توجه به وجود امام‌زاده عبدالقهار(ع) و این‌که روستای ورده بافت سنتی خود را حفظ کرده؛ از روستاهای تاریخی، زیارتی_سیاحتی محسوب می‌شود و  تردد زائران در ایام تعطیل زیاد است، اما به علت نبود میدانی برای دور زدن و نبود پارکینگ مناسب، ترافیک سنگینی در ایام تعطیل در محدوده روستا ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: وجود دو معدن سنگ سبز در روستا نیز باعث افزایش میزان تردد و آلودگی صوتی شده است.

میرحبیبی ادامه داد: آب  مصرفی روستا از چشمه تامین می‌شود و گاز رسانی تنها در بخشی از روستا صورت گرفته است؛ سرعت اینترنت نیز در روستا بسیار ضعیف است. نبود خانه بهداشت در داخل روستا هم از مشکلات اساسی است و نزدیک‌ترین خانه بهداشت به روستا هفت کیلومتر فاصله دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه شغل غالب مردم روستا دام‌پروری و باغداری است، گفت: اما از آنجاکه مراتع در اختیار منابع طبیعی است و دام‌پرواران تنها از اوایل اردیبهشت تا نیمه خرداد، می‌توانند به چرای دام در مراتع بپردازند، از تعداد افرادی که مشغول به دام‌پروری‌اند کاسته شده است.

میرحبیبی با یادآوری این‌که روستای ورده به عنوان یک مرکز گردشگری شناخته شده است، تصریح کرد: در صورت همکاری مسئولین، این روستا توانایی و ظرفیت این را دارد که خدمات بهتر و بیشتری را برای مسافران و گردشگران، آن‌گونه که شایسته است، ارائه دهد. البته گردشگران باید میراث طبیعت را سالم نگاه‌دارند و با نریختن زباله‌هایشان در طبیعت، اجازه دهند چرخه طبیعت روند سالم و طبیعی خود را طی کند.

برچسب ها:

منطقه البرز ،ساوجبلاغ